Balmenach Chieftains
| Soort | Speyside |
|---|---|
| Leeftijd | 18 jaar |
| Distilleerderij | Balmenach Distillery |
| Gedistilleerd | september 1990 |
| Bottelaar | Chieftains |
| Gebotteld | september 2008 |
| Vat | Sherry Butt |
| Alcoholpercentage | 46% |
| Vat nummer | 90542 |
| Fles nummer | 1 van 846 |
| Non-chillfiltered: | Ja |
Onze notities:
In 1993 werd deze distiller 'mothballed' ofwel in de mottenballen gelegd, wat wil zeggen dat hij niet langer operationeel was, maar toch niet werd ontmanteld. Onlangs kwam het bedrijf in andere handen en is de productie hervat. Neus: fris, citrus en gedroogde vijgen. Smaak: Citrus, koek, zacht en subtiel. Afdronk: zacht, doet een beetje aan leer denken.
Geschonken in de volgende proeverij:
-
woensdag 26 januari 2011
Nummer 3 in de line-up.
Men rook sinaasappel, maar ook iets 'zwavel en bederf' - waar doet dat nou aan denken :-) De smaak werd erg kruidig gevonden. Hebben we het wel over dezelfde whisky?